Forslag til generalforsamlingen

Forslag og dagsorden til generalforsamling
Proposals and agenda to the AGM

Forslag til generalforsamlingen

Postby Apollo » 12 Nov 2009, 19:18

I dette topic må I gerne poste forslag, som skal vedtages i vores vedtægter.
Det kan være små ting, som en stavefejl eller fejl formulering. Eller ting som navne ændring, kassere rettigheder osv.

Disse forslag skal være, i følge vores vedtægter, skrevet herinde eller via mail 3 uger inden generalforsamlingen, for at komme med i den endelig dagsorden.
Dato for generalforsamlingen og dagsorden vil blive offentliggjort senere.
"I would rather regret the things that I have done than the things that I have not"
Martin Nygaard, formand Otaku Batsu Aarhus
Apollo
Rank 4
Rank 4

Re: Forslag til generalforsamlingen

Postby rohdef » 14 Nov 2009, 10:44

At foreningen faar vedtaget et vaerdisaet. Et vaerdisaet kan sammenlignes lidt med en maalsaetning ogsaa.

Formaalet med et vaerdigrundlag er at give bestyrelsen guidelines med hvad medlemmerne vil. Nogle gange naar man sidder i en bestyrelse er det ikke altid nemt at vide hvad medlemmernes interesser er. Et vaerdigrundlag vil give guidelines for hvordan beslutninger boer tages, kan give guidelines om hvilken beslutning der er den rigtige, naar formanden fx er noedt til at traeffe en hastebeslutning og lign.

Hvad er et vaerdigrundlag saa? Et eksempel paa en vaerdi kan fx vaere faglighed eller socialt sammenhold.

Hvis det er noget folk er med paa, saa ser jeg gerne forslag til vaerdier.
Rohde, naestformand, medstifter og otaku paa hjul. 24 aar.
Image
rohdef
Bestyrelse
Bestyrelse

Postby Apollo » 19 Nov 2009, 18:42

Har et par punkter:

Børneattest er et krav til bestyrelsen.
Børneattest er noget nyt der er indført, for at stoppe pædofili i foreningerne i Danmark. Det synes jeg at obaa skal støtte op omkring.

Vores kassere skal have mulighed for at kunne varetage vores konto på egen hånd. Lige nu kræver det formand og kassere møder op samtidig i banken.
Der skal selvfølgelig laves juridiske papir, der skal skrives under.

Kontingent fra oktober og året ud, kun 100 kr.
250 kr i slutningen af året, synes jeg selv er mange penge. Derfor har vi snakket om at 100 kr fra oktober og året ud, virker som en realistisk deling.
"I would rather regret the things that I have done than the things that I have not"
Apollo
Rank 4
Rank 4

Postby AlekPixi » 19 Nov 2009, 19:34

Lyder godt, foreningsonkel, men jeg forstår ikke helt forslag 3. Kan du uddybe det?
...Because God makes it very fucking clear that you're not supposed to eat it!
Alexandra "Itachi" Danino, 15 år, tidligere obaa's hyperaktive loli. Er dog blevet mere moden med årene. Og tror på noget, men har ikke en religion :D
AlekPixi
Rank 5
Rank 5

Postby Apollo » 19 Nov 2009, 20:36

Det er at hvis vi får nye medlemmer i oktober, synes jeg det vil være fair at de kun skulle betale 100 kr for 3 måneder.

Ellers evt. andre forslag på om man kunne fordele kontingentet på en anden måde .. evt, halvårligt.
Apollo
Rank 4
Rank 4

Postby AlekPixi » 20 Nov 2009, 19:44

Ah, nu er jeg med.
Enig med foreningsonkel!
Alexandra "Itachi" Danino, 15 år, tidligere obaa's hyperaktive loli. Er dog blevet mere moden med årene. Og tror på noget, men har ikke en religion :D
AlekPixi
Rank 5
Rank 5

Postby AlekPixi » 07 Feb 2010, 23:12

Forslag:

Betaling af kontigent bliver flyttet længere ind i året, f.eks. marts.
Begrundelse: OBAA er ca. 50% unge folk, sikkert endda mere. Unge folk, hvoraf mange ikke har et arbejde, og hvis de har, er det ikke en særlig god løn. I Januar har man for det meste næsten ingen penge, da man har brugt dem på f.eks. januar-udsalg, julegaver o.lign. I februar har man så fået brugt en masse penge på "slutspurt-udsalg-whateverit'scalled"... Det kan være svært at skrabe 250 kr. sammen, siger min erfaring mig.
Så derfor foreslår jeg, at man flytter betaling af kontigent til Marts måned.
AlekPixi
Rank 5
Rank 5

Postby Apollo » 09 Feb 2010, 01:34

Bare for en god ordens skyld, vil jeg minde om at deadline var faktisk i lørdags for forslag, men vi har valgt at flytte den til nu på lørdag, til vores arrangement.

Vi ved godt at mange ikke mener, at de ved hvordan de skal skrive vedtægter, men skriv bare et forslag i dit eget sprog og vi vil prøve at formulere det til brug i vores vedtægter. Vi sender den endelig dagsorden ud med disse forslag som bilag. Hvis man mener vi har formuleret os forkert i et forslag, kan det ændres frem til sidste dag.
Vi vil bare gerne have mulighed for at formulere disse forslag i god tid.

Så nogen der har nogen forslag, I mener bør være med i vores vedtægter, som er foreningens lov. Så fyr løs.
Pt. ser forslagene således ud:

1: Lagt et punkt der hedder Værdisæt, der skal fortælle i grove træk hvad det er foreningens medlemmer vil i foreningen.
2: Børneattest skal være et krav for bestyrelsen.
3: Kasseren skal have bedre muligheder for at varetage vores økonomi.
4: Årlig kontingent opdeling.
5: Flytning af kontingent betaling.

Bare for en at alt er på det rene, så er disse punkter noget I som medlemmer skal godkende og stemme ind. Dette er kun de medlemmer der møder op til generalforsamlingen, der kan være med til at bestemme.
Apollo
Rank 4
Rank 4

Return to Generalforsamling/Annual General Meeting